Ultrazvuk karotida

Šta je to ultrazvuk karotida?

Ultrazvuk karotida je siguran, bezbolan postupak koji koristi zvučne valove za ispitivanje protoka krvi kroz karotidne arterije. Vaše dvije karotidne arterije nalaze se na svakoj strani vašeg vrata. Oni isporučuju krv iz vašeg srca u vaš mozak. Karotidni ultrazvučni testovi tragaju za začepljenim ili suženim karotidne arterijama, što može povećati rizik od moždanog udara. Rezultati mogu pomoći vašem ljekaru da odredi liječenje za smanjenje rizika od moždanog udara.

Image module

Zašto raditi ultrazvuk karotida ?

Karotidni ultrazvuk se izvodi za ispitivanje suženih karotidnih arterija, što povećava rizik od moždanog udara. Karotidne arterije obično se sužavaju nakupinom plaka - koji se sastoji od masti, holesterola, kalcijuma i drugih supstanci koje cirkulišu u krvotoku. Rano dijagnosticiranje i liječenje sužene karotidne arterije mogu smanjiti rizik od moždanog udara. Liječnik će preporučiti ultrazvuk karotide ako imate prolazne ishemijske napade (TIA) ili određene vrste moždanog udara, a može preporučiti i ultrazvuk karotide ako imate zdravstvena stanja koja povećavaju rizik od moždanog udara, uključujući:

Visok krvni pritisak
Visok holesterol Historija moždanog udara ili bolesti srca prolazni ishemijski napad (TIA) ili moždani udar Zvuk u karotidnim arterijama (bruit), koji je liječnik otkrio stetoskopom Bolesti Koronarnih arterija Da biste pregledali sužene ili začepljene krvne žile u drugim dijelovima tijela, možda će vam trebati dodatni testovi, uključujući uz abdomena:

dr Milan Gluhović Specijalista interne medicine - ultrasoničar
Ultrazvuk srca
Ultrazvuk abdomena
Ultrazvuk štitne žlijezde
Ultrazvuk karotida

Rezultati – šta očekivati od ultrazvučnog nalaza?

Liječnik koji se specijalizirao za ultrazvuk (radiolog, ili ultrasoničar) pregledaće vaše rezultate ,a zatim pripremiti izvještaj za ljekara koji je naručio test. To može biti vaš ljekar primarne zdravstvene zaštite, liječnik obučen za stanje srca i krvnih žila (kardiolog) ili liječnik obučen za stanja mozga i živčanog sistema (neurolog). Ultrasoničar takođe može razgovarati s vama o rezultatima testa odmah nakon postupka. Liječnik koji je naručio test objasnit će vam šta je ultrazvuk karotida otkriti i što to za vas znači.

Ako se testom utvrdi da postoji rizik od moždanog udara, liječnik vam može preporučiti sljedeće terapije, ovisno o težini začepljenja vaših arterija:

Hranite se zdravo, uključujući voće, povrće i hljeb i žitarice od cjelovitih žitarica, te ograničite zasićene masti.

Redovno vježbajte.

Održavajte zdravu težinu. Ne pušite i izbjegavajte pasivno pušenje.

Uzimajte lijekove za snižavanje holesterola u krvi i krvnog pritiska.

Uzimajte lijekove za sprečavanje stvaranja krvnih ugrušaka.

Obavite hirurški postupak za uklanjanje plakova karotidne arterije (karotidna endarterektomija).

Odradite hirurški postupak za otvaranje i podupiranje karotidnih arterija (karotidna angioplastika i stentiranje).

Ako je vaš liječnik naručio karotidni ultrazvuk kao nastavak hirurškog postupka, liječnik vam može objasniti funkcionira li liječenje i hoće li vam trebati dodatni tretman ili kontrolni pregledi