Ergometrija Sarajevo

Sadržaj posta Ergometrija Sarajevo

Šta je to ergometrija?

Ergometrija Sarajevo – u Poliklinici Srce Sarajeva možete uraditi ergometrijski pregled u sklopu ambulante za internu medicinu.

Ergometrija je metoda koja se koristi da bi se utvrdilo koliko dobro vaše srce reagira u trenucima kada radi najteže.

Tokom testa, od vas će se tražiti da vježbate – obično na traci za trčanje – dok ste priključeni na aparat za elektrokardiogram (EKG). Ovo omogućava Vašem ljekaru da prati Vaš rad i otkucaj srca.

Ergometrija se također naziva testom vježbanja ili testom na traci za trčanje.(1)

Zašto bismo trebali raditi ergometriju?

Ergometrija se prvenstveno koristi kako bi pomogao vašem liječniku da utvrdi prima li vaše srce dovoljno kisika i pravilan protok krvi kada mu je to najpotrebnije, na primjer kada vježbate.

Može se naručiti za osobe koje imaju bolove u grudima ili druge simptome koronarne bolesti srca (koja se naziva i koronarna arterijska bolest).

Ergometrija pri vježbanju se također može koristiti za određivanje vašeg zdravlja, posebno ako započinjete novi program vježbanja.

Ovo omogućava vašem doktoru da uvidi koji nivo vježbanja možete bezbedno provoditi.

Ako ste pušač stariji od 40 godina, ili ako imate druge faktore rizika za srčana oboljenja, trebali biste razgovarati sa svojim liječnikom da vidite da li je test stresa pri vježbanju pravi za vas.

KARDIOLOG DR. ALMA KAPUR HEBIBOVIĆ

Rizik obavljanja ergometrije

Stres testovi se općenito smatraju sigurnim, pogotovo jer se rade u kontroliranom okruženju pod nadzorom obučenog medicinskog stručnjaka.

Međutim, postoje neki rijetki rizici, kao što su:

-bol u prsima
-urušavanje
-nesvjestica
-srčani udar
-nepravilan rad srca

Međutim, rizik da doživite ove reakcije tokom testa je nizak, jer će vas ljekar prethodno pregledati da li imate probleme. Ljudi koji su pod većim rizikom od ovih komplikacija – poput onih s uznapredovalom koronarnom bolešću – rijetko se traže da urade test.

Kako se spremiti za testiranje

Prije vašeg testa, vaš ljekar će obaviti fizički pregled i pitati vas o kompletnoj medicinskoj istoriji tj. uzeti vašu anamnezu. U ovom trenutku, obavijestite svog liječnika o svojim simptomima, posebno o bolovima u grudima ili kratkom dahu, kao i o ostalim razlozima zbog kojih se i javljate na pregled.

Također biste trebali obavijestiti svog liječnika o svim stanjima ili simptomima koji mogu otežati vježbanje, kao što su ukočeni zglobovi zbog artritisa kako se ne biste povrijedili tokom obavljanja testa.

Na kraju, obavijestite svog liječnika ako imate dijabetes, jer vježba utiče na šećer u krvi. Ako imate dijabetes, vaš ljekar će možda želeti da prati i nivo glukoze u krvi tokom testa ergometrije.

Vaš ljekar će vam dati kompletna uputstva o tome kako da se pripremite.

Zakazite se na pregled ergometrije